Jumat, 28 Desember 2012

EKIOSKU.COM JUAL BELI ONLINE AMAN

EKIOSKU.COM JUAL BELI ONLINE AMAN Walaupun Saljuks telah mempertahankan diri mereka menentang tentera Salib di sepanjang utara Syria, para Fatimids mengambil peluang untuk menyerang dan menduduki Tirus pada 1097 CE. Mereka menguasai Jerusalem pada Februari 1098 CE, manakala tentera Salib telah mengepung Antioch. Di Tripoli, Hakim Ibn Ammar, salah satu pengikut yang Fatimids, mengisytiharkan kemerdekaan. Fatimids dihantar kepada tentera Salib, semasa mengepung mereka Antioch, misi untuk menyertai dalam pakatan. Mereka mencadangkan untuk melawan terhadap Saljuks syarat bahawa mereka harus menguasai Palestin manakala kawasan utara (Syria) akan berada di bawah kekuasaan tentera Salib. Tentera Salib menghantar delegasi ke Mesir nyata "niat baik" mereka.Walaupun Saljuks telah terlibat dengan Perang Salib, para Fatimids telah terlibat dalam memperluaskan kekuasaan mereka di Palestin atas Negeri Saljuk sehingga sempadan mereka mencapai Al-Kalb Sungai utara Sungai Jordan di timur!Treacheries dan betrayals Syarikat bandar-bandar, yang begitu tidak sabar-sabar untuk mendapat persahabatan tentera Salib semasa pengembangan mereka, telah dimanifestasikan. Ini berlaku apabila pemerintah rantau Sheezar menghubungi tentera Salib dan bersetuju untuk tidak bertemu dengan mereka dan untuk menyediakan mereka dengan apa yang mereka diperlukan, seperti makanan dan catuan. Dia juga menghantar dua panduan dengan mereka untuk membantu mereka mencari laluan yang betul. Bandar Homos juga memberi mereka hadiah. Bandar Mosyaf menyimpulkan perjanjian dengan mereka. Tripoli dibayar kepada mereka cukai dan menyediakan mereka dengan panduan. Beirut membayar mereka wang dan dicadangkan untuk ditundukkan kepada mereka dalam kes mereka berjaya untuk merebut Yerusalem. 

EKIOSKU.COM JUAL BELI ONLINE AMAN Raymond dari Toulouse (Putera Province dan Toulouse di Perancis) terus untuk memimpin seluruh perarakan tentera Salib 'ke Yerusalem. Bilangan mereka adalah hanya 1,000 kesatria dan 5,000 infantri. Pada musim bunga tahun 1099 CE, mereka memasuki Palestin. Mereka berlalu Acre, yang pemerintah dengan syarat tentera Salib dengan bekalan, kemudian oleh Qeisarya dan Arsouf. Selepas itu, mereka ditangkap Al-Ramleh, Lod dan Bethlehem. Pada 7 jun, 1099 CE, mengepung Baitulmuqaddis bermula. Iftikhar Al-Dawalah, yang telah dilantik oleh Fatimids, memerintah. Bandar telah ditangkap pada 15 Julai 1099 (23 Sha'aban 492 H). Tentera Salib terus membunuh umat Islam selama satu minggu. Mereka membunuh lebih daripada 70,000 di dalam Masjid al-Aqsa, termasuk banyak kumpulan ketua ulama, dan para jemaah Islam. Kedua-dua Fatimid dan Abbasid Syarikat tidak berbuat apa-apa untuk membantu tetapi sebaliknya berdiam diri mengenai peristiwa-peristiwa ini. Baitul Maqdis telah diperintah oleh pemimpin Perang Salib, Godfry Bouillon, yang dipanggil merendah diri "Baitulmuqaddis pertahanan". Nablus dan Hebron menyerah diri kepada tentera Salib.

 EKIOSKU.COM JUAL BELI ONLINE AMAN Ia diriwayatkan bahawa hanya 300 kesatria dan 2,000 infantri tentera Salib kekal atas sebab ini - mereka tidak dapat meluaskan kekuasaan mereka ke atas wilayah yang lebih kerana kebanyakan mereka pulang selepas Jerusalem telah ditawan. Oleh itu, kerajaan tentera Salib menjadi seperti pulau-pulau yang dikelilingi oleh musuh-musuh. Walau bagaimanapun, kerajaan ini terus bertahan selama 200 tahun whereafter yang terakhir terkorban kerana kekurangan bekalan dan ekspedisi. Umat ​​Islam lemah kerana mereka berpecah kepada kumpulan-kumpulan, menjadikan bilangan mereka sangat kecil. Mereka tidak mengambil kesempatan daripada peluang untuk mengatasi tentera Salib semasa tempoh mereka menyebarkan keluar di kawasan yang besar dalam jumlah yang terhad. Umat ​​Islam tertinggal sehingga ot sudah terlambat. Tentera Salib menjadi kuat dalam tempoh Islam lemah dan ia tidak lagi satu tugas yang mudah untuk menghalau tentera Salib keluar. 

EKIOSKU.COM JUAL BELI ONLINE AMAN >>> Tentera Salib terus menangkap lebih banyak bandar-bandar di Palestin. Jaffa telah ditangkap semasa mengepung Baitulmuqaddis oleh kapal Genoan (di Laut Mediterranean) pada JUN 15, 1099 CE. Mereka juga ditangkap kawasan timur Tasik Tiberias (Al-Sawad kawasan) pada bulan Mei 1100 CE. Tentera Salib juga ditangkap Haifa dengan kekerasan semasa bulan Syawal 94 H (Ogos 1100 CE) dengan bantuan armada besar dari Venice. Mereka mendominasi lebih Arsouq aman dan menghalau penghuninya keluar. Mereka ditangkap Qeisarya dengan kekerasan pada 17 MEI, 1109 CE. Mereka membunuh penduduknya dan merompak harta mereka pada 17 Mei, 1101 CE. Oleh itu, Crusaderimposed kekuasaan mereka ke atas Palestin kecuali Ashkelon terhutang kepada Mesir (Fatimid) membekalkan dengan peluru, lelaki dan dana setiap tahun. Walaupun tentera Salib digunakan untuk mengepung Ashkelon setiap tahun, mereka gagal untuk menangkap sehingga tahun 1153 CE (548 H). Pada tahun itu, penduduk Ashkelon ini berjaya untuk memacu tentera Salib kembali. Tetapi, apabila mereka mendapat terdesak dan kira-kira untuk berundur, mereka menerima berita bahawa orang Ashkelon berada dalam pertikaian. Jadi, tentera Salib menunggu dengan kesabaran. Sebab untuk pertikaian antara pihak Ashkelon adalah kerana perebutan kuasa; parti masing-masing mendakwa bahawa mereka sahaja mencapai kemenangan. Walau bagaimanapun, pertikaian itu meningkat dalam saiz sehingga seseorang daripada salah satu daripada kedua-dua pihak adalah dibunuh. Ini membawa kepada keadaan yang lebih buruk dan, akibatnya, perang tercetus di antara mereka dan ramai daripada mereka telah dibunuh. Tentera Salib berharap untuk tetingkap ini peluang dan tidak lama selepas itu, mereka mara ke Ashkelon dan mudah menduduki.Walaupun tentera Salib adalah kecil bilangannya, mereka berjaya untuk mengekalkan kawalan yang besar dengan membina istana berkubu yang telah dibina seperti pulau-pulau di banyak kawasan di Sham. Dan sebagai perjuangan berterusan antara umat Islam sendiri, sebahagian daripada mereka terpaksa untuk mendapat bantuan daripada tentera Salib untuk menguasai musuh mereka. Umat ​​Islam pada umumnya lebih lemah, dan tentera Salib menjadi lebih kuat dan dominan, kepada apa-apa ijazah bahawa mereka memainkan peranan penjaga kepolisan rantau ini. EKIOSKU.COM JUAL BELI ONLINE AMAN

Tidak ada komentar:

Posting Komentar